Monday, July 15, 2013

Histology and Confident


bismillahirrahmanirrahim.

alhamdulillah, hari ni exam histology berjalan dengan lancar setelah ditunda dari 9haribulan lepas. tawakal dengan apa yang aku dah tulis tadi. walaupun malam exam yakni semalam, memang hati taktenang, taktahu nak buat apa. bila bukak buku hati, mata, kepala, akal, badan takboleh nak tumpu hanya Allah tempat mengadu. Alhamdulillah pagi tadi, Allah datangkan ketenangan, walaupun sikit. tulis jawapan panjang berjela, tapi taktau point mana yang di ambik kira.

lepas habis je written terus proceed dengan oral. waktu tunggu giliran pon masih taktau nak tengok balik buku-buku kot ada point penting yang singgah sekali lalu depan mata. aku dengan Atie sibuk perhati mulut doktor dari jauh, mentafsir soalan apa yang doktor tanya dekat kawan-kawan yang kena awal. PANCREAS. ni yang kami perasan dalam ramai-ramai yang kena, nampak mulut doktor sebut pancreas.. baru bukak buku pulak tengok pasal pancreas, dan yang takbestnye taklama lepas tu kami rasa doktor perasan kami dok perhati mulut dia. lepas dia tnya soalan je terus mata dia tengok ke arah kami. ngaaaaa cuak kot. terrus taktengok muka doktor kang kena aim dengan doktor, kalau dapat soalan senang alhamdulillah, kalau susah tak ke nayaaaa ?

dan akhirnya, sampailah giliran aku. dan ditakdirkan aku kena panggel dengan Atie ! rasanya sebab dah lambat, bawab yang jaga dewan dah sibuk nak tutup dewan kot. duduk la aku dengan Atie depan doktor menunggu soalan. Dan, alhamdulillah aku boleh jawab oral kali nih. cumanya aku tak konfiden, aku jawab tapi mesti dekat belakang perkataaan tu aku macam sebut lambatt-lambat. dan nasib baik doktor pon mengIAkan apa yang aku cakap, so senang, dah tahu kita jawab betul. sebab kadang-kadang ada certain doktor akan buat dono je bila kita jawab, takde reaction lansung. terkkapai-kapai kita [AKU], takut apa yg aku akan cakap tu salah., memandangkan waktu nih info dalam kepala dah bercampur jadi macam rojak. mungkin ada Atie dekat sebelah, buat aku tenang. Alhamdulillah.
yet, CONFIDENT is very important.


oh. bahaya kalau doktor tak konfident ! :(

esok akan diadakan himpunan besar-besaran menentang rampasan kuasa terhadap presiden MESIR, DR.MURSI. doakan himpunan kali ini membuahkan hasil. amiinn
lusa, last paper for second year for ainshams med's school, PSYCHOLOGY.
tulat, akan terbang ke MALAYSIA ! insyaAllah.
tungin, akan menjejakkan kaki ke tanah air tercinta.
terbalik, mungkin sudah merayau-rayau di pekan Jitra. :D
doakan semuanya berjalan lancar, tanpa sebarang masalah.
and keep praying for Syria, Gaza and Egypt.


footnote : membuak nak cuba buat bisnes jual barang-barang mesir, tapi apakan daya, belum punya kekuatan. 
# malas nak buat sesi muka tebal dok promote-promote kat orang sebenaqnya ;'( 
# konfiden itu masih belum ada dalam diri